Distribuția cardurilor de energie începe de la 1 februarie

Banii pentru plata facturilor vor putea fi folosiți din 20 februarie 2023.

Cardurile prin care se va acorda ajutorul de stat în valoare de 1.400 de lei pentru plata facturilor sau datoriilor la furnizorii de energie se vor distribui prin Poșta Română începând 1 februarie 2023, potrivit lui Marcel Boloș, ministrul investițiilor.

Apoi, începând din 20 februarie, banii primiți de la stat vor putea fi folosiți pentru plata facturilor curente sau restante la energie. Ajutorul vizează aproximativ patru milioane de persoane cu venituri mici, printre care și pensionari sau persoane cu dizabilități.

Ajutorul vine sub forma unui card emis pe suport de hârtie, dar, în cazul lemnelor de foc pentru sezonul rece 2022-2023, sumele se pot încasa în numerar, la oficiile poștale.

Cardul va ajunge la domiciliul beneficiarilor prin Poșta Română, cu confirmare de primire.

Ajutorul de 1.400 de lei stabilit de OUG 166/2022 se va acorda în două tranșe egale, de câte 700 de lei, în februarie și septembrie 2023.

Banii vor putea fi folosiți pentru compensarea prețului la energie, indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleți sau alte materiale de încălzire.

Beneficiari ai ajutorului de stat pentru plata facturilor la energie pot fi:

– pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum și pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;

– persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;

– familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei;

– familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social.

Plățile se vor putea face în baza următoarelor documente:

– cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal;

– actul de identitate al beneficiarului de sprijin;

– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada că a achiziționat material lemnos pentru încălzire care este utilizat la locul de consum, prin înscrierea acestuia pe documentele justificative și dovada achitării acestora către furnizorul de lemne de foc (de exemplu, aviz de însoțire a mărfii, factura, bonuri fiscale).

În cazul în care beneficiarul cardului de energie are alt domiciliu sau altă reședință decât cel/cea care este inscripționat/inscripționată pe cardul de energie, contractul privind furnizarea materialului lemnos la domiciliu sau reședință împreună cu declarația pe propria răspundere că utilizează sprijinul pentru compensarea prețului la energie la adresa unde locuiește.

Articolul precedentFC Botoșani penalizată de FRF
Articolul următorCreștere economică peste așteptări în 2022