Pentru obținerea acestui titlu au fost nominalizate 310 de cadre didactice de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri ai Galei.
Teach for Romania a încheiat jurizările pentru prima ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural 2022 și anunță care sunt cei 15 finaliști ai evenimentului, din cele 5 categorii de premiere. Pe 24 martie, începând cu ora 17.00, la Palatul Culturii din Iași, va avea loc evenimentul în care vor fi anunțați câștigătorii.
Motivul organizării acestei Gale este de a promova cadre didactice care „luptă” pentru a reduce cât mai mult abandonul școlar din mediul rural.
Aproape un sfert din fiecare generație de elevi se pierde până la sfârșitul ciclului gimnazial, în mediul rural. Aproximativ 300.000 de copii de vârstă școlară nu merg la școală. Atâția copii se nasc în România în doi ani. Mai mult decât atât, aproape jumătate din copiii României sunt la risc de sărăcie și excluziune socială, cu șanse reduse de a-și construi un viitor. Statisticile arată că procentul elevilor care obțin medii sub 5 la Evaluarea Națională este dublu în mediul rural comparativ cu cel urban.
Din acest motiv educația din România are nevoie de profesori lideri. Este nevoie de a construi o școală pe care copiii o merită dar și de a le mulțumi profesorilor și învățătorilor din mediile dezavantajate pentru tot ce au făcut pentru viitorul nostru și al copiilor noștri.
Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanţe academice foarte scăzute, violenţa, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile, profesorii din medii dezavantajate reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor.
Lucrul acesta a fost identificat în cele 310 nominalizări făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri, la prima ediție a Galei Profesorul Anului din mediul rural.
Categoria: Prevenirea abandonului școlar
- Daniela Maria Arion – director, Școala Gimnazială Mihai Vodă, județul Cluj
- Gabriela Munteanu – profesor, Școala Gimnazială nr. 1 Hilișeu Horia, județul Botoşani
- Lenuța Țifrea – profesor, Școala Gimnazială Scarlat Longhin Dofteana, județul Bacău
Categoria: Dezvoltarea literației
- Liliana Daniela Chivulescu – învățător, Școala Gimnazială Nr. 2, Picior de Munte, județul Dâmboviţa
- Ana Otomega-Dumitru – învățător, Școala Generală Kádár Márton Cuieșd, comuna Pănet, județul Mureş
- Adina Popa – învățător, Școala Gimnazială Basarabi, județul Suceava
Categoria: Dezvoltarea abilităților socio-emoționale
- Romeo Bolohan – profesor, Liceul Tehnologic Mihai Eminescu, Dumbrăveni, județul Suceava
- Alina Iuliana Făinarea – consilier școlar, Liceul Tehnologic nr. 1 Corod, județul Galaţi
- Mirela-Viorica Vlad – profesor, Școala Gimnazială „Constantin Ivănescu”, Poșta-Câlnău, județul Buzău
Categoria: Dezvoltarea leadership-ului la elevi
- Diana Liliana Dumitrache – învățător, Școala Gimnazială Nr.2 Padina, județul Buzău
- Aurora Enache – profesor, Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducăneni, județul Iaşi
- Pamela Alina Popa – profesor, Școala Gimnazială Pietroasa, județul Timiş
Categoria: Implicare în comunitate
- Roxana Giorgiana Costache – învățător, Școala Gimnazială Dârza, comuna Crevedia, județul Dâmboviţa
- Flavia Lorena Cut Lupulescu – director, Școala Gimnazială Boldur, județul Timiş
- Ioana Diaconu – profesor, Școala de industrie alimentară Țibana, județul Iaşi
În etapa de preselecții au fost implicați 50 de profesori, alumni și membri ai echipei Teach for Romania care au jurizat cele 310 de nominalizări, iar în ultima etapă de jurizare au făcut parte 25 de specialiști din: societatea civilă, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali și parteneri media.
Toate candidaturile finaliste se află în etapa de documentare în teren pentru a verifica validitatea informațiilor furnizate.
Teach for Romania este o organizație non-guvernamentală, care de 8 ani recrutează și pregătește oameni valoroși să devină profesori și învățători în școlile publice din România, pornind de la cele mai dificile comunități.
Adrian Dimitriu