Certificatelede naștere, căsătorie și deces se vor obține online

Din 2023, autoritățile publice nu vor mai solicita aceste documente de stare civilă pentru că vor putea fi accesate online.

Direcția pentru Evidența Persoanelor va începe la 1 iunie testarea sistemului digital pentru obținerea documentelor de stare civilă, o etapă importantă pentru eliminarea birocrației.

Până în prezent au fost scanate 37 de milioane de acte de stare civilă, dintr-un total de 82 de milioane existente, începând cu 1921. Din anul 2023 toate aceste documente vor putea fi accesate online de către autoritățile publice, a anunțat conducerea Direcției pentru Evidența Persoanelor.

De exemplu, pentru înmatricularea în școală a unui minor, în prezent, cetățeanul trebuie să aducă certificatul de naștere. Începând cu anul 2023, părinții vor depune o cerere online iar școala va accesa digital informația respectivă, fără să se mai aducă documentul fizic.

La 1 iunie se va începe testarea sistemului digital într-unul din județele care au implementată toată tehnologia necesară pentru acest serviciu online.

După care, în anul 2023, cetăţenii vor putea solicita documentele de stare civilă cerute de autorități, fără să mai fie nevoie de căutare fizică în arhive și de birocrație din partea instituțiilor. Ulterior, se va crea un „site al cetățeanului” unde orice român va intra ca să-și deschidă cont iar, apoi, să-și descarce actele de stare civilă de care are nevoie.

De tot acest proiect complex se ocupă Serviciul de Telecomunicații Speciale.

 

Adrian Dimitriu

Vocea Botosani

Articolul precedentDeficit de medici şcolari în judeţul Botoșani
Articolul următorCine-mparte, parte-și face